Новини компанії

Хто і навіщо оголосив війну зерновому бізнесу?

18.05.2016

Група «Прометей» глибоко обурена ситуацією, яка склалася на дорогах Миколаївської області з введенням режиму вагового контролю, і вважає причиною блокування зернового вантажопотоку – відсутність нормального діалогу влади і бізнесу щодо процедури впровадження змін.

Як активний учасник системи зерноперевозок, сьогодні ми констатуємо, що під’їзд до українських портів фактично заблокований. У зв’язку з чим «завмер» і зерновий бізнес.

В результаті такі обмеження, що вводяться стихійно, ведуть до зриву контрактів. Збитки несуть перевізники і експортери. Наприклад, сьогоднішні простої обійдуться виробникам і перевізникам в 10 млрд. гривень. Збитки портів сягають вже 5 млрд. гривень.

Страждає бізнес, який сьогодні є фактично єдиним джерелом валюти в країні. При цьому першими наслідки від нововведень відчули фермери-виробники, для яких закупівельні ціни на зерно за день обвалилися від 500 до 1000 грн/тонну в залежності від культури.

Впевнені, транспортних заторів можна було уникнути, якби інформацію про встановлення пунктів контролю поширили заздалегідь і була відома точна дата початку дії режиму контролю ваги вантажівок. Але українська влада, як і раніше, вважає за краще діяти «нишком».

Група «Прометей» виступає за повернення вантажоперевезень в правове поле, готова слідувати встановленим правилам вантажоперевезень.

При цьому ми вважаємо неприйнятним подібне варварське впровадження цих правил. Потужним потоком вантажного транспорту сьогодні заблоковані під’їзди до портів навіть для законослухняних перевізників. У підсумку «горять» терміни і експортери змушені платити величезні штрафи.

У зв’язку з цим у компанії є питання: влада вирішила оголосити війну зерновому бізнесу? Інакше яке відношення мають недержавні силові збройні формування і військова техніка, які охороняють встановлені згідно із законом вагові комплекси?

Наші партнери-перевізники продовжують повідомляти про те, що на пунктах діють «старі» схеми, коли за хабар пропускають колони машин. Вважаємо, що введені обмеження повинні бути однаковими для всіх. Також незрозуміло, куди підуть кошти зі штрафів? Як і раніше власники автомобілів сплачують податок на утримання і ремонт доріг. Але їх стандарти – півстолітньої давності.

Сьогодні ми інвестуємо в сучасний транспорт – зерновози провідних європейських виробників MAN, Scania, які набагато зручніші для водіїв, оснащені фільтрами, не забруднюють викидами атмосферу і т.д. Але без відповідних доріг, ці інвестиції не мають сенсу. Замість створення умов для розвитку, держава змушує бізнес пристосовуватися і виживати.

Вважаємо, що уряд не має права заганяти бізнес в рамки, коли сам не готовий звітувати про свої дії. Про які зміни можна говорити, коли влада продовжує спілкуватися з бізнесом у формі ультиматумів і розпоряджень?

«Прометей» звертається з цими питаннями до влади і сподівається, що вони не залишаться без відповіді.

Читайте також

Прометей-Чотирбоки: майстер-клас з модернізації підлогового зерносховища

​В Україні є багато старих зерносховищ, які рано поки списувати з раху...

19.02.2020
Prometey Group

01.03.2018
Одне з головних правил «Прометея» – порядність

​Одне з головних правил «Прометея» – порядність. Провідний менеджер із...

20.05.2019