Новини компанії

Керівник «Прометея» Рафаель Гороян: Проблеми в логістиці заважають аграрному бізнесу розвиватися

19.10.2017

Сьогодні розвитку агробізнесу в Україні заважають суттєві проблеми в логістиці. Основними проблемами є низька якість дорожньої інфраструктури, недостатні інвестиції в модернізацію залізничного та автомобільного транспорту, високий рівень корупції. Корупція заважає Україні виходити на нові ринки збуту, збільшувати експорт і відлякує інвесторів.

Про це повідомив глава групи компаній «Прометей» Рафаель Гороян.

«Якщо говорити про логістику в« Прометеї », то компанія має власну логістичну фірму, яка займається автоперевезеннями зерна. Зараз в наявності 40 зерновозів, але компанія збирається придбати ще 10 авто. В автотранспорт компанія продовжить інвестувати, але поступово, оскільки безлад на автодорогах України триває. Мій прогноз: через проблеми з автоперевезеннями в країні буде скорочуватися обсяг зерновиробництва. Логістика – це досить серйозна проблема, і фермери неодмінно задумаються над тим, який урожай вони можуть виростити, а який – вивезти з поля.

Паралельно компанія буде розвивати перевезення залізницею. Хоча робити це теж дуже важко, тому що залізниця сьогодні технічно вкрай виснажена. Вагонний парк старіє, і в сезон гостро відчувається нестача зерновозів, стан доріг – критичний. Крім вагонів, є проблеми з локомотивами – вони теж в дефіциті, причому в останній рік вони стали частіше виходити з ладу. Також в минулому році залізниця зіткнулася з перебоями в постачанні палива, що теж вплинуло на швидкість роботи перевізників. Проблема існує і в самих працівниках залізниці, які звикли працювати в умовах корупції. Всі ці труднощі найближчим часом нікуди не зникнуть, їх потрібно вирішувати за участю і держави, і приватного бізнесу. Необхідно, щоб Мінінфраструктури розробило план або концепцію розвитку логістичної інфраструктури, в тому числі в сфері АПК, з можливістю участі в цьому процесі представників бізнесу.

Але незважаючи на всі проблеми залізниця є лідером з перевезень зерна і їм залишиться. Вона найбільш мобільна і найдешевша, хоча тарифи залізничників теж постійно ростуть », – вважає бізнесмен.

Також Рафаель Гороян вважає, що держава повинна надавати підтримку в розвитку зернової логістики: покращувати дороги, модернізувати річкові та морські порти, залізницю, що буде сприяти відкриттю нових ринків і допоможе вибудовувати імідж країни