ЗМІ про нас

Класні спеціалісти — знайдіться! Або як ГК Прометей впоралася з кадровим голодом в умовах війни

28.02.2023

В українському агробізнесі через вимушену міграцію населення утворився гострий дефіцит кваліфікованих кадрів. І в першу чергу мова йде про класних закупників та трейдерів. Про це розповідає керівниця HR відділу ГК «Прометей» Алеся Берест. Як в компанії вирішують проблему з кадрами, чому беруть на роботу тільки тих, хто згоден працювати в офлайн форматі, як через війну довелося розширювати київський офіс та кого шукають для роботи в Миколаєві.

Як змінилися потреби компанії в кадрах?

Звичайно, минулий рік вніс значні корективи в роботу нашої компанії, по кадрам ми відчули це особливо гостро. Оскільки ми маємо широку систему представництва в різних регіонах України, зрозуміло, що з початком війни частина наших спеціалістів, особливо з південних та східних областей, вимушена була переїхати до інших міст, а подекуди і за кордон.

Коли ситуація дещо стабілізувалася, ми переглянули штати по кожному регіональному офісу. Виходили з того, що всі бізнес-процеси мають бути забезпечені достатньою кількістю людей, тому в багатьох регіонах почали активно набирати фахівців.

Окремо хочу розповісти про рідний для компанії Миколаїв. На жаль, з питань безпеки багато хто був вимушений виїхати до інших міст, зокрема, певний час жити та працювати в Києві. Компанія, до речі, компенсувала витрати на житло для таких робітників. А вже згодом, після того, як був звільнений Херсон і лінія фронту відійшла на лівий берег Дніпра, частина з них повернулася додому.

Але, як ми бачимо з медіа, бізнес не поспішає повертатися до Миколаєва і, відповідно, робочих місць дуже мало. Навіть Віталій Кім неодноразово закликав підприємців по можливості повертатися і допомагати із відновленням регіону.

Оскільки ми відновили та посилили роботу одного з головних наших офісів, думаю, можна сказати, ми активізуємо ділове життя Миколаєва, придаємо йому імпульс до життя. Переважна кількість вакансій, які ми пропонуємо ринку останнім часом, стосуються роботи саме там. Ми вже закрили потребу в бухгалтерах, розширили відділ логістики. Наразі шукаємо до Миколаєва економістів, закупників та IT-спеціалістів.

Крім того, нам довелося набирати додатковий персонал в інших регіонах. До прикладу, фінансовий директор компанії працював у Києві, тому постало питання організувати в столиці і казначейський відділ. Ми оголосили про пошук бухгалтерів і досить скоро їх набрали.

Зазначу, що ми працевлаштовуємо багато вимушених переселенців. Переважно це люди, які втікали від пекла війни з Бахмута, Харкова та Луганської області і шукали роботу вже за новим місцем проживання. Багато хто з таких людей доєднався до нашої команди в Києві, та в інших регіонах також.

Кадровий голод на ринку

На жаль, зараз важко знайти класних спеціалістів в агросфері. Наприклад, українському ринку не вистачає досвідчених трейдерів. Чому? Переважно висококваліфіковані спеціалісти виїхали за кордон, частина з них хоче працювати віддалено. Ми практикуємо тільки офлайн-режим, тому шукаємо кандидатів, згодних працювати в офісі.

Взагалі, компанія «Прометей» на чолі з керівництвом прийняла рішення не зупиняти діяльність попри війну, тому ми, HR відділ, повинні бути готовими до посилення команди у будь-який момент.

Наприклад, ще до повномасштабного вторгнення в нас був повністю сформований штат закупників у Києві, Полтаві, Миколаєві, Одесі та Кропивницькому. Це досвідчена команда професіоналів, яка навіть зараз демонструє високі результати та злагоджену роботу. Та все одно, кандидатури закупників та людей, які мають досвід роботи в торгівлі, ми періодично продивляємося і запрошуємо на співбесіду.

Кадровий резерв

І тут постає питання кадрового резерву. Наявність висококваліфікованих фахівців у запасі — це для нас величезний плюс, який дозволяє оперативно закривати вакансії.

Крім того:

- кандидат вже знає «кухню» нашої компанії, зокрема, її принципи та стандарти роботи;

- кандидату потрібно менше часу на адаптацію.

І хоча ми не відчуваємо гострого «кадрового голоду», та все одно займаємося формуванням резерву. Наприклад, під час співбесіди нам сподобалася людина. Ми розуміємо, що саме вона може додати драйва команді. Тоді ми зв’язуємося із керівником відділу та інформуємо про те, що є цікава кандидатура. Як тільки у відділі з’являється вільне місце — цього кандидата запрошуємо на роботу. У деяких випадках ми можемо спеціально під цю людину відкрити додаткове місце у штаті.

Цікаво, що вже є випадки, коли співробітники компанії надсилають резюме своїх дорослих дітей. Якщо ми бачимо, що це гарний спеціаліст, показуємо його керівнику та скеровуємо до кадрового резерву.

До речі, кадровий резерв ми формуємо як із зовнішніх, так і внутрішніх джерел. Ми відстежуємо ситуацію на ринку праці за допомогою спеціалізованих сайтів з пошуку роботи, а також постійно використовуємо соцмережі для розміщення оголошень про відкриті вакансії.

На що ми звертаємо увагу в резюме? Зокрема, скільки часу людина працює на одному місці роботи. Якщо вона змінює посаду кожні три місяці — нам така кандидатура не цікава. Бо я собі міркую так: вона прийде до нас в компанію, ми вкладемо в неї сили і знання, а через пару місяців доведеться навчати нову людину. Тож навіщо витрачати свій ресурс?


Війна змінила підхід до роботи

У нас є працівники, які виїхали за кордон, а деякі з них із особистих причин прийняли рішення звільнитися. Якщо вони повернуться в Україну, вони можуть розраховувати на місце в нашій компанії. Але загалом відсоток таких людей дуже малий, майже всі повернулися до України.

Щодо стосується призову, то в нас більше 50 чоловіків з компанії пішли до лав ЗСУ та територіальної оборони. За всіма ними зберігаються робочі місця, також ми допомагаємо фінансово та матеріально. Вважаю, що сьогодні це питання честі для будь-якої компанії підтримувати захисників країни.

Щодо підходів до роботи, так, я бачу зміни у настроях працівників. Якщо раніше, рік тому, персонал був націлений на розвиток своєї кар’єри, то в умовах війни важливішою стала фінансова забезпеченість.

До речі, з початком військової агресії ми не урізали фінансову винагороду, премії та бонуси. По окремим напрямкам – навіть переглянули їх в бік підвищення. Ми відчуваємо, завдяки бонусній системі з’являється мотивація працювати більш ефективно — адже високий результат є запорукою більшої заробітної плати.

НАРАЗІ ПРОМЕТЕЙ ШУКАЄ НАСТУПНИХ СПЕЦІАЛІСТІВ - дивитись за посиланням.


Алеся Берест, керівник HR відділу ГК «Прометей»

На фото - офіс компанії в Миколаєві



Читайте також

Елеватори Прометея збільшили прийомку зерна в 4 рази

​За перший квартал 2015/2016 МР (з липня по вересень) елеватори групи...

06.10.2015
Прометей інвестував у будівництво елеваторів $ 6 млн

Група компаній «Прометей» з липня 2014 р реінвестувала в розвиток елев...

13.07.2015
«Прометей» демонструє фінансову стабільність, яка дозволяє компанії впевнено розвиватися

Власник групи компаній «Прометей» Рафаель Гороян розповів журналу «Фок...

15.04.2019