Рафаель Гороян: Зробити ефективним елеваторний бізнес виходить у одиниць

26.07.2018

Бізнес групи компаній «Прометей» полягає переважно в зберіганні та обробці зернових і олійних культур. На сьогодні мережа елеваторів підприємства налічує вже 18 об'єктів загальною потужністю зберігання понад 1 млн т. Група орієнтується як на експорт зернових і олійних на умовах FOB і CIF, так і на внутрішній продаж, працює на умовах CPT.

«Прометей» - можливо, єдина українська компанія, яка зробила чисто елеваторний бізнес прибутковим. Підприємство працює майже без кредитів, за рахунок обороту власних коштів. Міжнародний аудит оцінив ГК «Прометей» в $ 186 млн. Компанія змогла вивести на прибуток всі свої елеватори, в тому числі старі бетонні елеватори підлогового типу.
Про це повідомив глава групи компаній «Прометей» Рафаель Гороян.
В Україні багато елеваторів, в які вкладено по $ 15-20 млн, а працюють вони з завантаженістю 20%. Уявіть: стоїть нова надсучасна «банку», розрахована на прийом, обробку та зберігання 100000 т зерна, на яку власник витратив $ 15 млн, а завантажена вона 20000 т зернових або олійних. І це при тому, що на ринку дійсно відчувається дефіцит елеваторних потужностей. Зокрема, їх не вистачає в Миколаївській, Кіровоградській, Хмельницькій, Вінницькій, Київській областях. Тому складається, на перший погляд, дивна ситуація - є дефіцит, а є і певний профіцит.
Щоб бути успішним на ринку елеваторних послуг, потрібно грамотно зв'язати бізнес з існуючим дефіцитом, вирішити питання повного завантаження потужностей. Перед будівництвом або придбанням елеватора керівництво «Прометея» докладно аналізує, що саме буде робити в обраному регіоні, яка там клієнтська база, які взаємини з фермерами. Потрібно бачити комфорт - комфорт закупівлі зерна, комфорт для власних торгових підрозділів і взагалі комфортне середовище в торгівлі

У «Прометеї» понад 50 торговців по всій країні, компанія має філії в чотирьох областях і займається заготівлею цілодобово. Елеваторний бізнес працює тільки за умови реалізації концепції «торговець - елеватор - логістика». Головними є завантаження і організація процесу, адже сам по собі елеватор є збитковим об'єктом. Тому в нашій країні сьогодні величезна кількість елеваторів продається на тлі дефіциту потужностей.

У компанії «Прометей» віддають перевагу невеликим елеваторів, які при правильній організації процесів дозволяють приймати і відвантажувати зерно по два-три рази за сезон. До того ж вартість будівництва або реконструкції таких елеваторів значно нижче, ніж «гігантів». Але тут все відносно - ви можете втратити в якості зберігання товару, у вас не буде маневру для тривалого зберігання і можливості продати зерно за кращу ціну.
Європейські компанії зараз намагаються перетворити елеватори в справжню сферу комплексних послуг для фермерів. Зокрема, на елеваторах обов'язково продаються засоби захисту рослин, добрива тощо. Тобто елеватор намагається сформувати максимально повний пул послуг для аграріїв і побудувати з ними партнерські відносини. У деяких країнах пішли навіть далі - поруч з елеватором діють супермаркет, автозаправний комплекс, готель, басейн, спортзал. Все з однією метою - привернути всі можливості отримання елеватором додаткового доходу.
В Україні про такий напрямок говорити, можливо, ще рано, але в пошуках нових джерел доходу в «Прометеї» думають і про нього.

Читайте також

Експорт українських зернових перевищив 23 млн тонн

​З початку поточного маркетингового року Україна експортувала понад 23...

31.12.2018
Група Компаній «Прометей» продовжує реалізацію програми підтримки армії

Незважаючи на те, що ГК «Прометей», як і інші аграрії, значною мірою з...

20.10.2022
Прометей отримав ліміт на суму 1,3 млн євро від УЛФ-ФІНАНС

Нова лізингова угода передбачає кредитування автотранспорту.

04.08.2023